Nie przegap kolejnych wpisów

sobota, 20 października 2012

No właź.



Kiedyś przeczytałam w jakiejś gazecie, że klocki to jedna z najważniejszych zabawek dla prawidłowego rozwoju dziecka. Odgrywają znaczącą rolę w rozwoju umysłowym i fizycznym. Czym prędzej pognałam do sklepu i różne rodzaje klocków do domu przyniosłam. 

Maluch miał wtedy około 6 miesięcy. Wcześniej miał różne klocki, głównie pluszowe, ale klocków w domu nigdy dość. Wśród tych nowych znalazły się drewniane klocki firmy Eichhorn sztuk 50. 

Są tam różne kolory, kształty i wzory. Producent wskazał, że przeznaczone są dla dzieci powyżej 1 roku życia. My zaczęliśmy ich używać nieco wcześniej. Dzięki różnym kształtom możemy z nich budować zarówno proste wieże, jak i zamki z łukiem. Wieżę muszę budować ukradkiem, żeby udało się ją stworzyć do końca. Nie postała jeszcze dłużej niż 20 sekund, bo Maluch woli nieład z klocków na podłodze, ale kolejne próby dzielnie podejmuję. 

Klocki mieszkają w wiaderku, z sorterem na górze. Początkowo sorter niewiele Malucha interesował (w zasadzie wcale), ale z czasem zaczął mu się baczniej przyglądać. Najpierw wkładał tam palce, potem podjął pierwsze próby wkładania klocków. Otwory są bezpieczne, odpowiedniej wielkości (w innym sorterze, który z czasem też zostanie opisany, dziury zrobili takie, że Maluch całą dłoń wpakował i lekka panika była).

Zwykle klocki trafiają do odpowiednich otworów (metodą prób i błędów), ale czasem Maluch usilnie próbuje wpakować np. kwadrat w koło. Minę ma przy tym taką, jakby w pampersa ładował. Kwadrat w koło ma wejść i koniec. Kiedy zniecierpliwienie Malucha narasta, pokrywkę ściąga i wrzuca klocek bezpośrednio do wiaderka. 

Klocki są lekkie (co jest plusem tej firmy, bo widziałam też innej i zbyt lekkie nie były), farba dobrze się trzyma. Mój Maluch rzadko coś do buzi wkłada, ale czasem klocki poślinione widziałam i ubytków w kolorze nie stwierdziłam.

Klocki kupiłam w Smyku za 55 zł. Można je kupić taniej m.in. tu KLIK.





 


Łączna liczba wyświetleń bloga

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...